PROJE UYGULAMA ADIMLARI
Amacımızı gerçekleştirmek için önce kendimize şu soruları yöneltmekteyiz. “Kimleri eğiteceğiz, nasıl eğiteceğiz, kimlerden ne tür destek alabiliriz?” Bu soruları yanıtladıktan sonra ise “Bunların hedeflerimize ulaşması yönündeki faydası ne olacak?” şeklindeki bir soru ile çalışmalarımızı her aşamada sorgulayacağız.
Proje ekibinde yer alanlardan ne için neler istenebilir ve beklentilere ne ölçüde cevap verilebilir? Bu da göz önünde bulundurulması gereken oldukça önemli bir husustur.
Hedeflerimizi büyük tutuyoruz. Gönülleri fethetmeyi kafamıza koyduk. Projenin gelişmesini ve sürekliliğini sağlamaya yönelik adımları uygulamaktan ve arkamıza geniş kitleleri almaktan çekinmiyoruz. Tıkandığımız yerde duracak mıyız? Nihai bir sonuç elde edene kadar HAYIR.
“Projenin başarıyla yürütülmesi için bireyler ne yapabilir” dedik ilk önce ve çalışmaya başladık. Yakın çevremizdeki engelli – engelsiz insanları projeden haberdar ettik Onlardan aldığımız fikirlerle proje metnini genişletip, daha açıklayıcı hale getirdik. İnternet üzerinde bir grup oluşturarak daha fazla insanı haberdar ederek, projeye katılımlarını istedik. Bu tür konularla yakından ilgilenen, tecrübe sahibi insanlarla birebir görüşmeler yaptık.
Projenin aynı anda tüm Türkiye ilkokullarında yürütülmesi için il ve ilçe engelli (özürlü, sakat) dernekleri ile irtibat kurulacak, hazırlamış oldukları konuşma/program detayı, proje özetine titizlikle eklenecektir. Ayrıca onlardan, basın desteği de istenecektir.
İl/ilçe milli eğitim müdürlüklerinden izin alınması sağlanacaktır. Projenin yürütüleceği ilköğretim okul müdürlerinden gerekli düzenlemeler için yardım istenecektir.
Yerel yönetimlere çağrı yapılacak ve sağlamış olduğu mesela ulaşım, ikram ve hediye dağıtımı gibi imkanlardan faydalanılacaktır.
Projenin yürütüleceği yerde bulunan ilgili dernek aracılığı ile yerel basın mensuplarının katılımı ve desteği sağlanacaktır.
Yurt genelinde gereken katılımın sağlanması için, büyük medya kuruluşlarına ulaşılması (Mesela, bu tür konulara duyarlılık gösteren yarışma programlarında proje ruhunu açıklamak, projeyi tanıtmak gibi) düşünülmüştür.
Proje başarılı bir şekilde hayata geçirildikten sonra, duyarlı engelli/engelsiz öğretmen veya kişilerin vereceği “Engellilere Toplumsal Duyarlılık” dersinin, ilköğretim okullarının müfredatına sokulması için MEB’e başvurulacaktır